SEO vs PPC

SEO vs PPC

0 1262

W chwili obecnej są dwa sposoby na promowanie swojej strony internetowej w wyszukiwarce Google – poprzez SEO oraz PPC. Jak wiadomo głównymi aspektami różniącymi te dwie techniki są ponoszone koszty podczas prowadzenia danej kampanii. Ogólnie rozumiane SEO – darmowe (organiczne) wyniki wyszukiwania , PPC – płatne wyniki obsługiwane przez prowadzenie kampanii Adwords. W tym artykule postaram się je porównać pod kątem możliwości oraz korzyści płynących z ich stosowania.

Źródło: http://www.marceberhart.com

Kiedy stosować SEO (ang. Search Engine Optimization) ?

SEO zawiera klasyfikację technik, które pozwalają na umiejętne wypromowanie danej strony na pierwszą stronę wyników wyszukiwania dla interesujących nas fraz kluczowych. SEO jest bardzo ważnym aspektem podczas prowadzenia biznesu w Internecie. Statystyki pokazują, że aż 80% wejść generowanych jest właśnie przez organiczne wyniki wyszukiwania.

Zaczynając przygodę z kampanią swojej strony internetowej, SEO jest ogromnie istotne – nawet jeśli prowadzimy już kampanię PPC do szybkiego sprowadzenia ruchu. Dlaczego? Strona może posiadać różnego rodzaju błędy (w kodzie oraz optymalizacyjne), które działania SEO potrafią całkowicie usunąć. Jakie błędy?:

  • Błędy serwera
  • Słaba jakość kodu
  • Niska jakość contentu
  • Źle dopasowany content do targetu strony
  • Niska wiarygodność oraz użyteczność dla użytkowników
  • Mała ilość / słaba jakość linków

Kiedy stosujemy?

  • Kiedy jest chęć utrzymania stałych efektów
  • Kiedy chcesz zwiększyć autorytet swojej strony
  • Kiedy chcesz zwiększyć wartość (cenę) swojej strony

Kiedy stosować PPC (ang. Pay Per Click)?

Marketing Pay Per Click jest płatną metodą reklamy w wynikach wyszukiwania. W zasadzie działa to tak, że dzięki swojemu ustalonemu budżetowi starasz się, aby strona pojawiała się w płatnych obszarach wyszukiwania po wpisaniu wytypowanych fraz kluczowych. Jeżeli ktoś kliknie na promowany link zostanie odliczona ustalona kwota z budżetu kampanii. Są dwa okresy w których kampania PPC okazuje się bezcenna – kiedy startujemy ze swoją witryną, a ruch organiczny jest bliski zeru oraz kiedy po jakimś czasie (z różnych przyczyn) ruch drastycznie spadnie.

Kiedy stosujemy?

  • Kiedy potrzebne są szybkie rezultaty
  • Kiedy szukasz silnie ukierunkowanego ruchu
  • Kiedy Twoja strona nie jest zaprojektowana pod SEO
  • Kiedy chcesz zdominować wyniki wyszukiwania dla danych fraz

POZYTYWY

NEGATYWY

SEO

– niekoniecznie musi ciągnąć za sobą koszty, wykluczając czas poświęcony na optymalizację

– ewentualne koszty zwracają się w szybkim czasie

– może być przeprowadzane zarówno w „warunkach domowych”, jak i przez profesjonalną firmę zajmującą się pozycjonowaniem

– wysoka pozycja w wynikach organicznych pozytywnie odbija się na poczuwaniu marki/produktu

– jeśli kampania SEO jest przeprowadzana w odpowiedni sposób gwarantuje stałe rezultat

– wejścia nie generują kosztów

– wyższy współczynnik CTR

– statystycznie 80% wejść generowanych jest z SEO

– optymalizacja może pochłonąć dużą ilość zasobów– dłuższy czas oczekiwania na efekty

– wysoko konkurencyjne frazy wymagają dużej ilości zasobów do podtrzymania rezultatów

– zmiany w algorytmach Google mogą mieć bardzo duży wpływ na pozycję

PPC

– najważniejszym plusem jest szybkość działania. Przeważnie już po paru godzinach od wystartowania kampanii– zmiany w prowadzeniu kampanii następują także bardzo szybko

– wyszukanie odpowiednich nisz może przynieść znakomite efekty (za małą cenę)

– może być przeprowadzana zarówno przez laika, jak i specjalistów (większy przyrost mniejszym kosztem)

– większy współczynnik konwersji

– przynosi korzyści tylko jeśli strona wygląda wiarygodnie i jeśli są środki w budżecie
– czas i koszty są duże, gdy zajmuje się nią mało doświadczona osoba

– każde wejście generuje koszt

Bardzo łatwo można wywnioskować, że wybranie jednej z technik promowania strony w wyszukiwarce Google nie jest proste. Oczywiście zależy też od celu, jaki chcemy osiągnąć. Jeśli, np. promowanym podmiotem jest produkt sezonowy, to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie uruchomienie dla niego kampanii Adwords. SEO jednak znakomicie sprawdza się przy produktach stałych. Dla stron na pewno zalecane jest odpowiednie mieszanie tych obu technik, aby w jak najlepszy sposób uatrakcyjnić jej pozycję w Internecie.

BRAK KOMENTARZY

Skomentuj