Jak zdobyć plusy na Google plus – case study przedszkola z Gdańska

Jak zdobyć plusy na Google plus – case study przedszkola z Gdańska

1 2771

Widoczność w wyszukiwarce na frazy lokalne tj. fraza + lokalizacja lub sama fraza (tutaj znaczenie odgrywają ustawienie lokalne wyszukiwarki) dla firm lokalnych może odgrywać kluczowe znaczenie. Co zrobić aby Twoja firma była w top wynikach wyszukiwania Google? Można

  1. Wykupić płatną reklamę Adwords,
  2. Utworzyć wizytówkę firmy w Google miejsca dla firm,
  3.  Starać się zdobyć wysokie pozycje w wynikach organicznych.

Google + lokalnie

To ostatnie jednak w przypadku wyników lokalnych coraz bardziej zależne jest od pkt. 2 czyli kompletności wizytówki w Google Miejsca dla firm. Dodatkowo Google powiązało tą usługę z Google+ lokalnie. I to widać gołym okiem -kierunek w jakim idzie Google są media społecznościowe. Coraz większe znaczenie ma Kto nas plusuje (analogicznie Kto nas lubi na FB), Kto o nas publikuje art. itp.

Co zatem może pomóc w zdobyciu wysokich pozycji w Google?

  1. Data założenia konta  G+ lokalnie,
  2. Kompletność wizytówki w Google Miejsca dla Firm,
  3. Ilość zdobytych plusów oraz Kto te plusy daje,
  4. Opinie użytkowników – ich aktywność w serwisach społecznościowych lub szeroko pojętym internecie,
  5. Nasza aktywność na Google+ wraz z powiązaniem z innymi serwisami społecznościowymi tj. np: Youtube

Jak zatem można zdobyć plusy z G+?

Przykład przedszkola z Gdańska pokazuje, a może dopiero pokaże, jak biznes lokalny może to zrobić. Większość przedszkoli posiada galerie na własnej stronie www. To  jest często dość kłopotliwe, zwłaszcza gdy nie ma osoby, która zarządza treścią na stronie oraz brak jest zautomatyzowanych narzędzi do wprowadzania nowych zdjęć. Dodatkowym problemem jest kwestia prywatności. Nie każdy bowiem rodzic ze względów bezpieczeństwa zgadza się aby zdjęcia z jego dzieckiem były publikowane na stronie www. Mając wybór wolałbym, aby do zdjęć były nadawane prawa dla odpowiednich osób. Odnosi się to również do filmów z różnego rodzaju przedstawień przedszkolnych.

Rozwiązaniem jest tutaj np: narzędzie Google+, gdzie dostęp do odpowiednim zdjęć, filmów tj. np: do grupy, do której uczęszcza Twoje dziecko mają tylko rodzice tych dzieci. Dodatkowym plusem jest to, że rodzic nie musi przeglądać 1000 zdjęć aby odnaleźć swoje dziecko. Ma on bowiem dostęp tylko do zdjęć danej grupy. W prosty sposób może on też ściągnąć zdjęcia na własny komputer.

Ale jak w końcu zdobyć te plusy?

Warunkiem aby rodzic mógł otrzymać prawa do oglądania, ściągania zdjęć oraz filmów jest danie plusa danej placówce. Wówczas istnieje możliwość weryfikacji użytkownika oraz przydzielenia go do odpowiedniego kręgu. Następnie w prosty sposób nadawane są prawa do zasobów odpowiednim kręgom. Dzięki temu:

Rodzice:

  1. są pewni, że zdjęcia ich dzieci nie fruwają w internecie,
  2. mają możliwość ściągania zdjęć oraz filmów w prosty sposób,
  3. mają dostęp tylko do zasobów, gdzie występuje ich dziecko,

Przedszkole

  1. otrzymuje swoje plusy,
  2. tworzy społeczność rodziców i tym samym wzmaga ich aktywność na koncie G+,
  3. zapewne zdobywa więcej przychylnych opinii,

Jest dużo więcej plusów bardziej już funkcjonalnych np: zaproszenia na różnego rodzaju wydarzenia z automatyczną wysyłką informacji na maila itp. Powyższe jednak skłania do myślenia,iż chcac mieć wysokie pozycje w Google powinniśmy swoje działania skierować w stronę społeczności. I nie chodzi tutaj tylko o FB lecz o Google+.

 

 

 

 

PODOBNE ARTYKUŁY

0 1534

0 1325

1 KOMENTARZ

  1. Przedszkole jest organizacją społeczną, więc dość łatwo uzyskać zaangażowanie. Dużo trudniej wypromować małą firmę, ponieważ ludzie stykają się z nią zazwyczaj raz do kilku razy i już.

Skomentuj