Jak wybrać firmę seo, na co klient powinien zwracać uwagę

Jak wybrać firmę seo, na co klient powinien zwracać uwagę

0 1213

Znalezienie odpowiedniej firmy zajmującej się SEO jest jednym z kluczowych problemów jakie dotyka firmy gdy chcą wejść w świat Internetu. Proces ten jest o tyle trudny ponieważ w dzisiejszym „oceanie spamu” i nierzetelnych statystyk ciężko znaleźć uczciwą firmę do współpracy. Rynek SEO ze swoją nadszarpaną już reputacją nie jest łatwy. W tym artykule postaram się przybliżyć kwestię doboru firmy pozycjonerskiej.

SEO z roku na rok staje się coraz bardziej istotnym elementem prowadzenia firmy związanej z Internetem (chociaż nie tylko) ale także coraz bardziej konkurencyjną. Jeżeli prowadzisz firmę to prawdopodobnie nie możesz pozwolić sobie na nie inwestowanie w kampanię pod wyszukiwarki internetowe. Kiedy zaprojektujesz i stworzysz swoją stronę to posiadanie na niej ruchu organicznego jest sprawą oczywistą. Po jakimś czasie Twoja branża staje się coraz bardziej konkurencyjna a działania jakie możesz podejmować na własną rękę nie wystarczają. Wtedy racjonalnym krokiem jest skontaktowanie się z firma zajmującą się tym profesjonalnie. Tu powstaje pytanie jak znaleźć taką, która w rzetelny sposób zajmie się Twoją stroną?

Tak więc, od czego zacząć? Wpisując w wyszukiwarkę frazy typu „pozycjonowanie stron internetowych” pojawi nam się ich ogromna ilość. Którą z nich wybrać? Na pewno należy poświęcić trochę czasu na ich analizę. Pamiętajcie, że wysłanie zapytania do firmy pozycjonującej w żaden sposób nie wiąże Was z ich usługami na stałe.

Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że większość stron konkurencji nie jest zoptymalizowana pod wyszukiwarki. Nowi posiadacze stron muszą zdecydować czy chcą by ich strona była odpowiednio zbudowana (zoptymalizowana pod SEO) – co oczywiście najlepiej zrobić przed jej wypuszczeniem w świat. Powstaje kluczowe pytanie dla każdego z Was. Czy Wasz zespół lub Wy sami jesteście w stanie takie zmiany optymalizacyjne wprowadzić. Należy rozpatrzeć wszystkie za i przeciw. Nie da się ukryć, że wprowadzenie pełnej optymalizacji w życie pochłonie dużą ilość zasobów (w zależności od jej wielkości) – mówiąc oczywiście o czymś więcej niż zmianie meta tagów.

Bez dogłębnej analizy jest niemal niemożliwe aby dostrzec jak dużo wymaganej pracy jest potrzebne. Czy posiadasz nawigację opartą na JavaScript? Czy Twoja treść zawarta jest w obrazkach lub ramkach? A może jest duplikowana w obrębie strony? Czy struktura linkowania wewnętrznego jest prawidłowa? itp. Prawdopodobnie większość z Was nie będzie w stanie na takie pytania odpowiedzieć. Dlatego też warto zainteresować się przeprowadzeniem aktualnej oceny strony. Audyt wykonany przez firmę zewnętrzną powinien być ściśle dostosowany do Waszej strony – nie powinien zawierać tylko ogólnych wytycznych.

Pamiętajcie także o tym, że czasami winni są sami klienci. Naciskają na pozycjonerów, aby ci pracowali jak najszybciej. Specjaliści od SEO decydują się więc na stosowanie nielegalnych metod, aby nie tracić zleceń. A nawet jeśli pozostają przy dopuszczalnych środkach, zwiększają tempo kreowania linków i „wzbudzają podejrzenia” mechanizmów wyszukujących. Drogi kliencie: Pamiętaj! SEO to proces długotrwały i stały dlatego (w większości przypadków) trzeba poczekać na efekt przeprowadzanych działań.

Przejdźmy zatem to głównego celu artykułu. Poniżej znajdziecie kilka porad mogących przydać się Wam przy wyborze odpowiedniej firmy. A zatem:

1. Zweryfikuj informacje kontaktowe

Jeżeli firma podaje dokładny adres użyj wyszukiwarki Google aby sprawdzić czy jest on prawdziwy – szukaj wizytówek Google. Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna ją posiadać. Jeżeli dodatkowo dostarczany jest numer telefonu, zadzwoń z zapytaniem o ofertę. Jeżeli takich informacji nie ma – odpuść.


2. Odwiedzaj blogi i fora poświęcone SEO

Staraj się znaleźć opinie na temat danej firmy na profesjonalnych forach lub blogach związanych ściśle z SEO. Nie bój się zakładać wątków/komentarzy z zapytaniami o daną firmę.


3. Unikaj firm , które reklamują się za pomocą masowego mailingu (spamu)

Najlepszym wyjściem po otrzymaniu takich wiadomości jest natychmiastowe jej usunięcie.


4. Sprawdź jak zbudowana jest strona internetowa firmy

Zwróć uwagę na wizualną część strony. Profesjonalne firmy zawsze dbają o to by ich strona była przejrzysta i intuicyjna. Sprawdź jakoś treści na stronie. Skopiuj części tekstu i wyszukaj je w Google aby sprawdzić czy nie są kopiowane.

5. Nie podejmuj nie przemyślanych decyzji

6. Jak długo firma działa na rynku?

Długość działania firmy znakomicie oddaje to jak stabilna jest firma oraz jak dobrzy są w tym co robią. Oczywiście im dłużej działają tym lepiej.

7. Czy piszą artykuły na temat SEO?

Sprawdź czy dana firma posiada blog lub inną formę serwisu na którym publikuje tematyczne oraz unikalne artykuły. Jeśli tak to oznaczało będzie to, że firma posiada zespół posiadający wiedzę i doświadczenie.

8. Zawsze dokładnie czytaj umowę


9. Oczekuj konkretnych odpowiedzi

Zadaj mailowo kilka pytań i oceń w jaki sposób Ci na nie odpowiedziano.

10. Czy firma praktykuje w technikach Black Hat?

Bardzo ważne! Zawsze zapytaj się czy firma nie stosuje nieetycznych technik pozycjonowania. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj

11. Sprawdź jakich klientów firma pozycjonuje

Przed podjęciem decyzji sprawdź portfolio firmy. Jeżeli nie posiadają takich informacji na stronie – coś jest nie tak.

12. Zapytaj jakie czynności będą podjęte podczas optymalizacji

Jeżeli firma ukrywa metody jakimi posługuje się podczas pozycjonowania strony – odpuść.

13. Unikaj firm, które obiecują bardzo dużą ilość linków w krótkim czasie (np. 1000 linków w miesiąc).

Żadna z firm nie jest w stanie „wygenerować” tak dużej ilości linków używając etycznych metod ich pozyskiwania.

Obalamy mity

Jest parę mitów, które myślę, że warto rozwiać:

  • Mit nr. 1 – Firmy SEO z najlepszymi pozycjami na frazy związanymi z pozycjonowaniem są najlepsze.
  • Mit nr. 2 – Konsulting SEO jest wszystkim czego Ci trzeba.
  • Mit nr. 3 – Firma SEO musi być z Twojego miasta.
  • Mit nr. 4 – Page Rank jest odzwierciedleniem rzeczywistej mocy strony i ma duży wpływa na pozycje.
  • Mit nr. 5 – SEO to jednorazowa czynność – pamiętajcie, że SEO to stała czynność a nie jednorazowa akcja.

BRAK KOMENTARZY

Skomentuj