Google + dla firm: korzyści

Google + dla firm: korzyści

0 1476


Google + uruchamiając nową funkcję nazywaną „Stroną” umożliwił markom, firmom dołączenie do sieci portali społecznościowych. Jakie znaczenie ma to dla firm korzystających z usług SEO? Czy jest w stanie w pełni zastąpić tradycyjne działania poprawiające widoczność strony w wyszukiwarce? Na te i inne pytanie postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Na początek chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości. W chwili obecnej SEO dalej stoi twardo na ziemi. Wprowadzenie Google + umocni jednak w dużym stopniu znaczenie działań na portalach społecznościowych i nakieruje użytkowników oraz firmy na ten właściwy. Bardzo dobrze sprawdza się twierdzenie, że „Social media doesn’t replace traditional SEO. It helps it.” (eng. Portale społecznościowe nie zastąpią tradycyjnego SEO. Wspierają go).

Piramida SEO stworzona przez Randa Fishkina (SEOmoz)

Piramida SEO stworzona przez Randa Fishkina (SEOmoz)

Jak doskonale widać samo działanie Social Media nie da nam oczekiwanych rezultatów. Stosowanie odpowiednich kombinacji technicznego SEO oraz działań Social będą gwarantowały sukces.

Korzyści płynące z obecności w Google+

Strona Google + dla firmy, która chce wykorzystać możliwości Internetu dla promowania marki to pozycja obowiązkowa. Widać już bardzo duży potencjał, który da wymierne korzyści w przyszłości. No właśnie i tu nasuwa się pytanie: Jakie korzyści? Google w bardzo krótkim czasie zdobył ponad 50 milionów użytkowników co daje bardzo duże pole manewru dla każdej z firm. Promowanie różnego rodzaju contentu (promocji, konkursów, nagród które zdobyła firma etc.) jak i samej marki staje się dużo łatwiejsze. Jeżeli informacje na temat swojego produktu opublikujesz na profilu Google+ dla firm, będą one dostępne dla wszystkich w sieci, a następnie adres URL strony pojawi się również w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu jest bardziej prawdopodobne, że firma zostanie zauważona.

Jest jednak sprawa na którą trzeba zwrócić uwagę. Bardzo ważne jest obranie odpowiedniej strategii, która będzie wdrożona do firmowej strony Google+. Bardzo ciekawy artykuł na temat optymalizacji kampanii na Google + zaprezentował portal Search Engine Journal. Rzeczą najważniejszą jest dostosowanie strony pod użytkowników bo to oni odgrywają największą rolę w dziale Social. Zamieszczanie interesujących, tematycznych treści będzie najlepszym pierwszym krokiem do zbudowania odpowiedniego wizerunku firmy w Google +. Dla firm zaczynających przygodę z tym nowym portalem społecznościowym polecam film pokazujący krok po kroku jak stworzyć stronę firmową G+.

Personalizacja wyników wyszukiwania

Na pewno warto też wspomnieć o personalizacji wyników wyszukiwania. W styczniu tego roku Google ogłosiło, że od 1 marca 2012, wyniki wyszukiwania google.com będą oparte na treściach zawartych w Google+. Pojawiły się wątpliwości i zaniepokojenie ze strony użytkowników obawiających się o swoją prywatność. Według badań przeprowadzonych przez AYTM Market Reasearch tylko 15,5% badanych było za wprowadzeniem spersonalizowanych wyników wyszukiwania. Osobiście popieram ten odsetek społeczeństwa. Myślę, że Google musi znaleźć złoty środek pomiędzy wyszukiwaniem a społecznościami, ponieważ w chwili obecnej linia pomiędzy nimi robi się coraz mniej widoczna.

Wyniki głosowania dotyczące personalizacji wyników wyszukiwania

Jeżeli Google Plus chce rzucić wyzwanie Facebook-owi, lub chociaż spróbować, zmuszeni są wprowadzić nowe rozwiązania, które dadzą milionom użytkowników (z małymi lub dużymi przedsiębiorstwami) powód by właśnie z niego korzystać. Czy nowo wprowadzony Social sprawdzi się? Czas pokaże. Jednak, w dłuższej perspektywie uważam, że Google+ będzie odgrywać dużą rolę w algorytmie wyszukiwania Google. Jeśli będziesz brał w nim udział, będziesz w czołówce!

BRAK KOMENTARZY

Skomentuj