Czym jest Black Hat SEO i dlaczego nie warto iść tą drogą

Czym jest Black Hat SEO i dlaczego nie warto iść tą drogą

0 1213

Ludzie zajmujący się White Hat SEO przyznają, że niektóre z „czarnych” metod manipulacji wynikami wyszukiwania działają. Żaden z pozycjonerów nie powinien ich ignorować, a poznanie tych właśnie metod jest znaczącą sprawą. Okazuje się bowiem, że jest to ważny czynnik wpływający na umiejętność konkurowania o pozycje z „ciemną stroną SEO”.

Black Hat jest bardzo szybko rozwijającą sie gałęzią pozycjonowania. A czym jest dokładnie? Ogólnie rzecz biorąc jest zbiorem taktyk, które nie są zgodne z ogólnie pojętymi wskazówkami dla webmasterów. Google i inne wyszukiwarki ciągle aktualizują algorytmy wyszukiwania. Dlatego też muszą oni wymyślać coraz lepsze metody na ich oszukanie aby ich strony nie zostały namierzone i poddane karze.

Narzędzia najczęściej używane w Polsce:

  • SWL – System Wymiany Linków. Bardzo popularne narzędzie do pozyskiwania w szybki i łatwy sposób dużej ilości linków niskiej jakości.
  • Xrumer – Narzędzie do spamowania for internetowych. Tworzy on automatycznie profile oraz posty w których umieszczane są linki do zewnętrznych stron.
  • Publiker – Głównym zadaniem publikera jest zdobywanie linków z katalogów i precli. System robi to całkowicie automatycznie po skonfigurowaniu danych projektów.
  • Scrapebox – To jedno z głównych narzędzi większości Black Hatowych pozycjonerów. Aplikacja potrafi wyszukiwać w sieci tematyczne (i nie tylko) blogi, na których można umieścić link pozycjonujący do strony docelowej – głównie w komentarzach.

Inne techniki:

  • Włamywanie się na strony .edu: Najczęściej rosyjscy i ukraińscy hakerzy potrafią uzyskać dostęp do wysokiej jakości stron np. uniwersytetów (.edu) umieszczając tam linki
  • Masowe tworzenie fałszywych kont na portalach społecznościowych
  • Masowe kupowanie starych domen z „nabitym” już wcześniej Page Rankiem używając ich do sprzedaży linków
  • Tzw. „depozycjonowanie” konkurencji. Masowe linkowanie konkurencyjnych stron na nietematyczne lub nielegalne frazy (np. viagra).
  • Tworzenie negatywnych opinii na forach i serwisach na temat konkurencji
  • Ukrywanie tekstu na stronie

A jak się przedstawia sprawa kosztów? Niestety (patrząc krótkoterminowo) są one dużo niższe niż pozycjonowanie White Hatowe. Dochodzi do tego fakt, że efekty widać także dużo szybciej. I tu właśnie powstaje pytanie: dlaczego firmy miałyby nie korzystać z tych technik? Najbardziej odstraszającym czynnikiem są kary nakładane przez wyszukiwarki. Nasiliły się one ostatnio poprzez wprowadzenie przez Google szeregu aktualizacji (np. Panda). Więcej na ten temat przeczytacie w artykule „Za co nakładane są kary przez algorytm Panda„. Następnym z czynników jest krótkotrwałość efektów. Często po nagłych wzrostach i otwieraniu szampana może nastąpić sytuacja zupełnie odwrotna. Google analizując stronę może wykryć, że linki pochodzące z „nieetycznych” źródeł są zupełnie bezwartościowe co doprowadzi w najgorszym przypadku do nałożenia na stronę filtra/bana. A na coś takiego większość firm nie może sobie pozwolić.

Dlaczego warto być White Hat?

White hatowe techniki skupiają się głównie na tworzeniu dobrej jakości treści. Mimo tego, że pochłonąć mogą one więcej zasobów to są nieporównywalnie skuteczniejsze.

Oto kilka czynników które mogą przekonać Cię do stosowania odpowiednich technik pozycjonowania:

  1. Przyciągnięcie do siebie wysokiej jakości linków
  2. Przyczynianie się do budowania solidnego zasobu wiedzy jaki jest w Internecie – nie można zapominać, że celem SEO jest pomoc użytkownikom w łatwiejszym wyszukiwaniu pomocnego contentu. Same wyniki wyszukiwania same w sobie mało znaczą jeśli nie zawierają w sobie odpowiedzi na zapytania kierowane przez użytkownika.
  3. Gwarancja długotrwałych efektów – wyniki są mniej podatne na zmiany w algorytmach
  4. Zwiększenie jakości brandu / lepsze postrzeganie marki

BRAK KOMENTARZY

Skomentuj